
به نام خدا
دوباره اومدم با یک نکته مهم دیگه که تحلیل و برنامه ریزی رو برای فروش در هر حوزه ای توسعه می ده و قطعا در هنگام پرزنت کردن مشتری میتونه توپ رو تو زمین شما بندازه و ابتکار عمل رو بهتون بده.
باید بدانید که قبل از اینکه فروش اتفاق بیفته شما به یک سری داده نیاز دارید در مورد مشتری و مهمترین داده ها رو میتونید در گفتگو های معمول بدست بیارید که می توانید از سبک پرسشگری سقراطی استفاده کنید ( هر تفکری که به وسیله پرسشگری سقراطی هدایت شود، ساختارمند است).مثلا اگر قرار بود یک تور مسافرتی رو به کسی بفروشید باید بدونید که آیا اون متاهله آیا فرزندی داره یا و یا از آخرین سفری که رفتن چقدر میگذره اما باید حواستون باشه که با سوال های غیر مستقیم به جواب هاتون برسید.
مشتری در حین مکالمه اطلاعاتی به ما میده که ذهن تحلیلگر یک بازاریاب در آن واحد باید اطلاعات رو طبقه بندی کنه و نیاز مشتری رو پیدا کنه نکته طلایی اینجاست (نیاز مشتری = ضعف مشتری) اگر نیاز مشتری رو پیدا کردید تقریبا 75% مسیر رو طی کردید و در ادامه پس از هر جمله برگردید به نیازش و یک اشاره ای بکنید مثلا خیلی وقته که خانوادتو به یک سفر خوب نبردی و مشتری رو در موضع ضعف نگه می داریم و دیگه اونموقع هست که تقریبا مشتری اصطلاحا هیپنوتیزم شده و شما میتونید هرآنچه میخواین بهش بفروشین.
. امیدوارم همواره بهترین خودتون باشید.
سیاوش معیری شهریور 1402